Loading …

Loading …

Wszystko, co musisz wiedzieć o chodzeniu na obcasach!

Jak chodzić na wysokich obcasach? Wygodnie! Zdradzamy kilka tricków, które pomogą Ci znaleźć odpowiednie obcasy oraz sprawią, że chodzenie w nich będzie komfortowe, a Ty nie obciążysz za bardzo stawów. Oczywiście, we wszystkim potrzebny jest umiar, więc z tenisówek lub adidasów też nie rezygnuj.

1. Dlaczego nosimy szpilki ?

Wiele kobiet nie wyobraża sobie swojej garderoby bez przynajmniej jednej pary szpilek. Dlaczego? Buty na wysokim obcasie sprawiają, że jesteśmy wyższe, nasze nogi wydają się dłuższe, a sylwetka smuklejsza. Chodzenie w szpilkach dodaje nam pewności siebie oraz powoduje, że postrzegamy siebie jako bardziej kobiece, atrakcyjne i eleganckie. Lepszy wygląd i samoocena są z reguły główną motywacją do noszenia butów na obcasie. Podpowiadamy co zrobić, by było to możliwe komfortowe
i przyjazne dla Twojego zdrowia.

2. Jak wybrać i nosić buty na wysokich obcasach ?

Jak chodzić na wysokich obcasach? Tylko w butach wysokiej jakości!
Jeśli zdecydujesz się na zakup szpilek, wybierz te wysokiej jakości. Dobrze wyprofilowane obuwie wykonane z odpowiednich materiałów, zapewni Ci wygodę podczas chodzenia. Uchroni też stopę przed nadmiernym poceniem, odparzeniami czy obtarciami. Wysoka jakość wiąże się z reguły z wyższą ceną, jedna pamiętaj, że porządnie wykonane buty będą służyły
Ci przez długi czas.

3. Zwróć uwagę na obcas.

Podczas kupowania butów należy zwrócić uwagę na ich obcasy. Jeśli zaliczasz się do tych kobiet, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w chodzeniu na szpilkach, wybierz obcasy grubsze, o wysokości do 5 cm. Jeśli masz już nieco więcej wprawy, możesz pozwolić sobie
na te cieńsze i nieco wyższe, ok. 10 cm. Pamiętaj jednak, że niezależnie od wysokości i grubości obcasa, niezwykle ważne jest także jego położenie. Powinien być osadzony dokładnie pod środkiem pięty, ponieważ wtedy jest ona lepiej podparta. Dzięki temu będzie Ci łatwiej utrzymać równowagę.

4. Daj nogom odpocząć.

Chodząc w butach na obcasach, obciążasz nogi. Postaraj się więc, by znaleźć sposób i
im ulżyć. Jeśli masz taką możliwość, zdejmij buty i przez kilka sekund wykonuj stopami okrężne ruchy. Poruszaj też palcami. Dzięki temu stopy się rozluźnią, a ty poczujesz ulgę.
Po powrocie do domu zdejmij obcasy i pochodź boso. Jeśli dalej czujesz napięcie, namocz nogi w wodzie z solą, a następnie połóż się i unieś je do góry. Po kilku minutach powinnaś odczuć znaczną poprawę. Możesz też wziąć prysznic, naprzemiennie chłodny i ciepły albo posmarować obolałe miejsca specjalnym chłodzącym kremem lub żelem.

5. Dbaj o stawy.

Ludzka stopa jest przystosowana do chodzenia boso. Sylwetka, jaką przyjmujemy podczas chodzenia w butach na obcasie, nie jest dla nas naturalna. Długotrwałe noszenie takiego obuwia może skutkować przeciążeniami kolan, bioder, kręgosłupa, a w dłuższej perspektywie nawet zwyrodnieniami. Jeśli jesteś miłośniczką szpilek, warto, abyś zadbała dodatkowo o swoje stawy, wspomagając je np. odpowiednimi suplementami diety. Wypróbuj m.in. Litozin, który zawiera substancje wzmacniające stawy. Dzięki temu będziesz mogła cieszyć się z noszenia ukochanych butów, bez obaw o kondycję stawów.