Loading ...

Loading ...

Fakty i mity dotyczące odporności u dzieci – co musisz wiedzieć ?

Babciny syrop z cebuli i ciepłe ubranie – czy to zapobiegnie przeziębieniom? Oto fakty i mity dotyczące odporności u dzieci. Sprawdź, co działa, a o czym możesz spokojnie zapomnieć!

Przy wzmacnianiu odporności kluczową rolę odgrywa termoregulacja – PRAWDA

Najważniejsze świeże powietrze?
Obrazek jakich wiele: wokół drzewa radośnie biega dziecko, za nim próbuje zdążyć zasapana mama. Zabawa w berka na całego. Uwagę przykuwa jednak strój dziecka. Spod puchowej kurtki wystaje bluza z polaru, która pięknie komponuje się z grubym szalikiem. Twarz dziecka przybrała już kolor purpury. Kto idzie o zakład, że zgrzany maluch nie skończy chory? Hartujmy dziecko na świeżym powietrzu, ale mądrze. Dzieciom zakładajmy tylko jedną warstwę więcej niż sobie, nawet maluchom. One zupełnie inaczej niż dorośli odczuwają temperaturę. Weźmy pod uwagę też to, że stale się ruszają. W pomieszczeniach natychmiast zdejmujmy im kurtki!

Babcine sposoby na odporność to już przeżytek – MIT

Syrop na odporność dla dzieci?
Babcia jest dobra na wszystko! Syrop z malin, syrop z cebuli, miód, cytryny – oto naturalne środki najchętniej wykorzystywane przez babcie! Pamiętajmy o takich sposobach i czerpmy z natury to, co pomaga nam zachować dobre zdrowie lub ułatwia rozprawienie się z pierwszymi objawami infekcji. Czosnek to jeden z najstarszych znanych ludzkości produktów zawierających właściwości bakteriobójcze. Kiedy pojawiają się pierwsze objawy kataru, zaaplikujmy go naszym kilkulatkom, dodając pokaźną ilość do przygotowywanych potraw.

Dzieci, które mają starsze rodzeństwo, chorują rzadziej – MIT

Wzmocnienie odporności dzięki… rodzeństwu?
Dwójka maluchów prowadzona przez mamę tuż za bramą przedszkola. Obrazek przywodzi na myśl pytanie, które zadaje sobie część rodziców: czy to prawda, że młodsze z rodzeństwa choruje rzadziej? Poniekąd – tak. Maluch, który jest narażony na „ekspozycję” wirusów przynoszonych do domu przez starsze, uczęszczające już do przedszkola dzieci, prawdopodobnie stanie się odporniejszy i będzie chorował mniej, gdy sam trafi do grupy przedszkolnej. Część z chorób przejdzie też zapewne wcześniej. Jednak wirusy w każdym sezonie mutują, tworzą inne szczepy i dlatego twierdzenie, że starsze rodzeństwo to gwarancja wyższej odporności, to mit.

Dieta ma wpływ na odporność dziecka – FAKT

Dieta pomaga we wzmocnieniu odporności nie tylko maluchom, ale w ich przypadku jest szczególnie ważna. Co zatem serwować w domu? Chude mięso, drób, ryby, żółty ser – to źródło wapnia, nazywanego budulcem organizmu. Jesienią ważna jest także witamina C. Zaczynajmy więc dzień od wyciśniętego soku z pomarańczy. Tran – zmora dzieci, którą pamiętamy z własnego dzieciństwa, bardzo się zmienił! To substancja, którą naprawdę warto stosować, nawet cały rok. Wypróbujmy tran Möller’s Omega-3 Rybki, który smakuje owocowo i w niczym nie przypomina tego, czym raczyli nas nasi rodzice. Na zdrowie i… odporność dzieci!