Loading …

Loading …

Dlaczego warto zacząć dzień od koktajlu? 5 pomysłów na smoothie jesienią i zimą!

Co roku, jesienią i zimą dopada Cię przeziębienie lub grypa? Chcąc wzmocnić swoją odporność w tym okresie, powinieneś dostarczać swojemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych, witamin i minerałów. Jak to zrobić? Pomogą Ci w tym koktajle z owoców i warzyw!

Jak zapobiec przeziębieniu?

W okresie jesienno-zimowym jesteśmy szczególnie narażeni na rożnego rodzaju infekcje. Najczęściej dotykają one naszych górnych dróg oddechowych, powodując nieprzyjemne dolegliwości, takie jak katar, ból gardła czy zatok. Chcąc się przed nimi ochronić, powinniśmy w tym czasie szczególnie zadbać o wzmocnienie naszej odporności. Jak możemy to zrobić? Jednym z rozwiązań jest dieta bogata w warzywa i owoce. Oficjalne zalecenia żywieniowe instytucji publicznych mówią o minimum 3 porcjach warzyw i 2 porcjach owoców dziennie (w sumie 400g). Optymalnie powinniśmy zjadać jednak aż między 9 a 13 porcji dziennie (w sumie 700-1000g).1 Brzmi jak misja niemożliwa do wykonania?

Jak jeść zalecaną dzienną porcję warzyw i owoców?

Dla wszystkich, którzy chcieliby z łatwością zapewnić w swojej diecie rekomendowaną porcję warzyw i owoców, doskonałym rozwiązaniem są koktajle. W płynnej formie, zdecydowanie łatwiej jest spożyć ich większą ilość. Zmiksowane warzywa z owocami, wzbogacone pestkami lub orzechami mogą być więc dla wielu osób doskonałą i smaczną alternatywą dla surowych produktów.

Dlaczego warto zacząć dzień od koktajlu?

Śniadanie to według dietetyków najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Powinien dostarczyć nam energii i niezbędnych składników odżywczych, co jest szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym. Twierdzisz, że nie masz rano czasu na przyrządzanie posiłków? Koniec z wymówkami! Sycące i pełne witamin koktajle owocowo-warzywne są łatwe i szybkie w przygotowaniu. Przy użyciu wydajnego blendera, na przykład Electrolux Masterpiece ESB9300, wystarczy kilka minut, by przygotować zdrowy posiłek, który dodatkowo wesprze naszą odporność. Wytrzymały i wykonany z lekkiego tworzywa Tritan, kielich blendera zmieści aż 2,2 litra smoothie czy koktajlu, a dzięki temu, że jest nachylony pod kątem 5° gwarantuje idealnie zmiksowane potrawy bez utraty cennych witamin zawartych w jego składnikach.

5 pomysłów na koktajle jesienią i zimą

Zbilansowany posiłek w płynie powinien składać się głównie z niskoprzetworzonych, roślinnych produktów. Jeśli chodzi o mleczne produkty pochodzenia zwierzęcego, najlepiej wybierać te o

obniżonej zawartości tłuszczu. Przygotowując koktajle, warto skorzystać także z sezonowych składników. Jesienią i zimą będą to na przykład dynie czy jabłka. Ponieważ w tym okresie w większości warzyw i owoców spada zawartość składników odżywczych, warto też, by na liście zakupów znalazły się mrożonki. Żeby posiłki w płynie były zdrowym źródłem tłuszczu, dodaj orzechy, pestki, awokado lub siemię lniane. Pamiętaj też, by lekkie składniki umieścić w kielichu blendera jako pierwsze, a następnie dodać te twardsze. Wtedy miksowanie przebiegnie szybciej i bardziej efektywnie.

Poniżej przedstawiamy kompozycje, które nie tylko zachwycą Cię swoim smakiem, ale będą także doskonałym sposobem na walkę z infekcjami.

* jabłko, gruszka, jarmuż, siemię lniane

* owoc granatu, banan, świeży ananas, mleko roślinne

* dynia, mango, gruszka, jabłko

* jagody, banan, pestki słonecznika, jogurt naturalny

* szpinak, dynia, marchewka, banan, mleko roślinne

Składniki umieść w blenderze. Po chwili miksowania pyszny i zdrowy koktajl będzie gotowy do spożycia.

Smacznego!